Blogging

Sådan får du mest ud af Google Ads

For snart tre år siden skiftede Google AdWords navn til Google Ads. I forbindelse med navneskiftet lancerede de også et nyt og mere simpelt logo, som nu er en integreret del af navnet. Så hvis du som virksomhed i dag leder efter et AdWords bureau, så kan det også være en god idé at søge efter “Google Ads bureau”, da det vil give endnu flere resultater.

Lige nu har søgeordet “Google AdWords” en volumen på 9.000, mens søgeordet “Google Ads” har en volumen på 21.000. I denne sammenhæng er volumen et udtryk for antallet af månedlige, gennemsnitlige søgninger, som der er på søgeordene i Danmark. Få bare tre år siden – altså siden navneskiftet – var billedet med sikkerhed anderledes. Dengang har der helt sikkert været flere søgninger på søgeordet “Google AdWords”. 

Google Ads til både små og store virksomheder 

En af de helt store fordele ved online annoncering, herunder Google Ads, er, at det er nemt at måle effekten af tiltag og kampagner. I Google Ads er det bl.a. muligt at sætte konverteringssporing op, så du helt præcist kan måle effekten af de kampagner, der er lavet. På den måde kan du helt eksplicit se, om kampagnerne har den ønskede effekt – også ift. budgettets størrelse. 

Google Ads kan både bruges af små og store virksomheder. Derfor står Google Ads også i skærende kontrast til konventionelle marketingkanaler som tv-reklamer. Tv-reklamer er notorisk kendt som værende en omkostningstung annonceringsform – og det er det skam stadig. Et reklamespot i bedste sendetid – i tidsrummet mellem klokken 18 til 23 – koster ca. 67.000 kr., hvis reklamen vises på TV2. Det er altså en dyr affære. Til gengæld får reklamen ca. 400.000 eksponeringer. Nogle gange mindre – andre gange meget mere. 

Pris vs. kvalitet 

Det er en misforståelse, at Google Ads kun handler om pris pr. klik. Det handler også om kvalitet. Du kan nemlig få flere besøgende og bedre positioner samtidig med, at du betaler mindre dine besøg end konkurrenterne. På den måde kan man som mindre annoncør konkurrere mod større virksomheder, selvom de har et meget større budget at gøre godt med.